Nyitvatartás:
H-P 6 30 - 22 00,
SZ 8 00 - 20 00,
V 8 00 - 18 00

A hely, ahol biztosan mozgásba lendülsz!

Csejtei Aurél

Csejtei Aurél

Csejtei Aurél

TRX, Kettlebell

+36 30 755 0028

Végzettségek

Közgazdász – MÜTF (2000)
Sportedző – Fitness Company (2012)
TRX oktató – TRX Hungary (2011)
Kettlebell instruktor (SFG1) – StrongFirst Hungary (2013)

WEB

https://fitgym.hu
info@fitgym.hu

Bemutatkozás

Kora gyerekkoromtól rendkívül aktív fiatal voltam, sokféle mozgást űztem, de soha sem versenyszerűen. A kettlebellel 2008-ban találkoztam először, de csak később adódott lehetőség az eszköz és a rendszer megismerésére. Lenyűgözött, hogy egy szimpla füles golyó mekkora kihívások elé képes állítani. Szinte ezzel egy időben ismertem meg a TRX hevederrel való edzést, mely a kettlebellhez hasonlóan nagyon egyszerű eszköz, mégis folyamatosan és változatos formában képes a határaimat feszegetni. Az igazi meglepetés később jött, mert a gyakorlások és edzések alatt mutatkozott meg az a végtelen potenciál, ami bennük rejtőzik.

Olyan sokat kaptam tőlük, hogy elgondolkodtam: ezt bizony kötelező receptként kellene felírni mindenkinek. Orvos ugyan nem lettem, de elvégeztem a sportedzőit, majd a TRX és StrongFirst képzéseket. Jelenleg csoportos TRX és kettlebell órákon plántálom mindenkibe a mozgás szeretetét. A fizikai kihívás mellett óráimat tanító-nevelő jellegű foglalkozásnak is tekintem. A feladatok puszta végrehajtásán túl meg akarom értetni a miérteket, felhívni a figyelmet a mögöttes összefüggésekre és passzív, végrehajtó felnőttekből aktív, gondolkodó egyéneket faragni.

TRX

A TRX olyan csoportos mozgásforma, mely ötvözi a személyi edzés előnyeit a csoport adta motivációval. Az egyik legsokoldalúbb edzésmódszer, amellyel egyszerre lehet fejleszteni erőt, állóképességet, hajlékonyságot, koordinációt. Mivel a gravitációval szemben a saját súlyunkkal dolgozunk, a terhelés személyre szabott, így nőknek, férfiaknak egyaránt ajánlott.

Több mint 300 gyakorlat végezhető el vele, de a variációk száma csak a fantázián múlik. Természetes mozgáselemekkel dolgozik, ezért ízületkímélő. Célzottan a törzsizomzatra hat (hasfal, ágyék, mély-hátizmok), a gyakorlatok során ezek az izomcsoportok mindig terhelés alatt vannak. Miközben edzünk, a gyakorlatok nagyobb intenzitása miatt pulzusunk is magasabb tartományban tartózkodik, ezáltal az izmaink formálódása mellett a szív- és keringési rendszer is fejlődik.

A TRX az a fajta edzésmódszer, melynek gyakorlatai a mindennapi életből vett mozdulatokból építkeznek. A funkcionális tréning esztétikailag is átformálja a testet, és harmonikusan kidolgozott izomzatot, jobb izomegyensúlyt eredményez, fejleszti az állóképességet és a stabilitást.

KETTLEBELL

A kettlebell, vagy más néven girya egy tradicionális orosz vas súlyzó, ami leginkább egy olyan ágyúgolyóra hasonlít, amelynek fogantyúja van. Eltérően a hagyományos súlyzóktól, a kettlebellen a fogás nem a tengelyen történik, vagyis a kettlebell markolata messze esik a súly középpontjától. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlatok közben folyamatos koordinációt és nagy erőkifejtést igényel. A helyes kivitelezés kizárólag egyszerre több izomcsoport bevonásával, illetve ezek összehangolásával érhető el. A gyakorlatok végzése során az egész test koordinált együttműködése szükséges, így egyszerre fejlődik a láb, a kar, a mozgáskoordináció és a koncentrációs készség. Kettlebell edzéseken a gyakorlatokat teljes mozgástartományban végezzük, ezért nem következik be az izmok rövidülésének köszönhető merev mozgás. Sőt, a kettlebell edzéseken végzett gyakorlatoktól hajlékonyabbak, dinamikusabbak, mozgékonyabbak leszünk, zsírégetésben pedig verhetetlen.


Miért jó Neked, ha belevágsz a kettlebell edzésbe?

  • Fizikálisan és mentálisan is erősebbé válsz. Reggel fitten ébredsz, kiegyensúlyozottabbak lesznek napjaid.
  • Hajolások, guggolások, és egyéb mozgások sokkal könnyebben fognak menni, növekszik az ízületek mozgástartománya, mobilitása.
  • Csökken vagy megszűnik a hát- és derékfájás, erősödik a gerinc tartóereje.
  • A kettlebell edzés nem divatsport, itt nem a külsőségeken van a hangsúly.
  • Az edzéseken jó a társaság és a hangulat, új emberekkel ismerkedhetsz meg.
  • Profitálhatnak belőle a nők (nagy izmok helyett vékony, szálkás testet formál), testépítők, küzdősportot űzők, katonák, illetve bárki, akinek fontos az egészsége.

A kezdő kettlebell egy 3 hónapos kurzust jelent, ezt követően közép haladó és haladó kurzuson tanítom az eszköz használatát és a mögötte álló rendszert.