Nyitvatartás:
H-P 6 30 - 22 00,
SZ 8 00 - 20 00,
V 8 00 - 18 00

A hely, ahol biztosan mozgásba lendülsz!

Sinkovits Szabina

Sinkovits Szabina

Sinkovits Szabina

Gerincjóga, komplex nyújtás

+36 30 898 7690

VÉGZETTSÉGEK


Jóga
•    Yoga Alliance nemzetközi hatha -jógaoktatói oklevél (2016)
•    Asram jógaközpont oktatói továbbképzés sorozata (Budapest 2011 – 2012)
•    Dharma-program Kádár Zoltánnal (Budapest 2011 – 2016)
•    Okleveles jógaoktatói képzés (Budapest, Asram Jógaközpont 2010 – 2011)

Masszázs
•    Gyógy- és sportmasszőri oklevél (Budapest, 2016. június)
•    Svédmasszőri oklevél (Budapest, 2015. november)
•    Tradicionális thai masszőri oklevél (Tata, 2011. augusztus)
•    Talpmasszőri oklevél (Budapest, 2011. szeptember)

WEB

yoga szabina
facebook - Egészségműhely


BEMUTATKOZÁS

Sinkovits Szabina vagyok, okleveles  jógaoktató, okleveles gyógy- és sportmasszőr, eredeti végzettségem szerint építészmérnök. Közel 15 éve gyakorlom a jógát, és 7 éve foglalkozom oktatással is. 
Igyekszem egyetlen mondatban összefoglalni, mi is a célom a foglalkozásokkal: Az, hogy Te, aki eljössz az órára,  kapj egy jó adag megtanulható „segédeszközt”, legyen az mozgás, relaxáció, meditáció, beszélgetés, amelyekkel minőségi változást tudsz létrehozni az életedben, ami jelentheti akár a  tested állapotát, a lelked egészségégét vagy a szellemi teljesítőképességedet.  Amit az órán tanulunk, az kiterjeszthető a mindennapi életedre, sőt ez lenne a cél.

Itt olvashatsz néhány véleményt a foglalkozásokról:
http://yoga.lifeandteam.com/velemenyek-a-jogaorakrol/

Itt pedig benézhetsz egy jógaórára:
https://www.youtube.com/watch?v=Nua-TbtoW2o&t=107s

 

JÓGA

A módszer, amivel dolgozom és az óratípusok
A foglalkozások jelenlegi módszertanában  a jógával összefüggésbe hozható  összes eddigi tanulmányomból és tapasztalatomból merítek, ami folyamatosan fejlődik, formálódik, alkalmazkodik. Szinte mindenből merítek, de semmiből sem kizárólagosan. 
Az egyik legfontosabb szempont, amit szem előtt tartok, hogy gyakorlóként a számodra leginkább megfelelő foglalkozástípust és gyakorlási módszert válaszd, mindig ott kezdd, ahol tartasz. A jóga gyakorlása nehezen uniformizálható, le sem írható, hányféle test, egészségi állapot, lelkiállapot lépi át a terem küszöbét. Éppen ezért a személyesség, a változatos technikák és segédeszközök alkalmazása nálam nagy szerepet kap.


Itt a Buddha GYM-ben az alábbi két óratípusból választhatsz:

Gerincjóga (90 perc)
Ezek a csoportos órák a test alapvető „tartószerkezeti” struktúrájával foglalkoznak. Amikor ennek a struktúrának az egyensúlya megborul, a tünetek megjelenhetnek mozgásszervi, keringési,  idegrendszeri, de akár emésztőszervi, légző szervrendszeri és számos más problémaként. 
Cél ennek a struktúrának helyreállítása, foglalkozunk a hozzá kapcsolható tünetekkel és a kiváltó okokkal is. Ha maradandó károsodással van dolgunk (pl. gerincsérv), akkor az állapotunk javítása, a testünkben való létezés komfortosabbá tétele.
Mindezt megtámogatva a jóga által kínált többi eszközzel az elérhető pozitív eredmények skálája széles: csökkenő vagy megszűnő fájdalmak, oldódó izommerevség, több életerő, jobb alvás.
Az óráknak szerves része a mélyrelaxáció, légzőgyakorlatok, meditáció is.

Egyéni jógaóra
Az egyéni foglalkozások szintén fontos helyet foglalnak el az órarendemben. Ezek az órák teljes mértékben személyre szabottak, egy vagy két fő vehet részt egyidőben. A programot előzetes állapotfelméréssel kezdjük, ahol nagy szerepe van minden egészségügyi előzménynek és a lényeges életeseményeknek. Ezen a ponton közösen alakítjuk ki a programodat, az általad meghatározott célok alapján, ami lehet fizikai szinten például a rugalmasság, erő, teljesítménynövelés, rehabilitáció, energiaszint növelés, ideális testsúly, szellemi és lelki szinten a koncentráció, tanulás, képességek kiaknázása, belső harmónia, önismeret, önmegvalósítás belső képességek, holtpontok oldása stb.  A programban szerepet kaphat egy egészséges táplálkozás kialakítása, egy fenntartható életmód alapjainak lefektetése.

 

KOMPLEX NYÚJTÁS

Miért különleges és pozitív hatású egy nyújtás központú foglalkozás?
Akár alkati adottságból következően, akár a kor előrehaladtával, rendszeres intenzív sporttevékenység, ülőmunka vagy folyamatos stresszhatás miatt rengetegen küszködtök izommerevséggel és számos ebből adódó mozgásszervi problémával, fájdalommal, tartásproblémával. A megfelelő ideig, megfelelő technikával és sorrendben végzett nyújtó gyakorlatsorok ezt a merevséget oldják, így a fájdalmasan tónusos izomzat lazításával fölösleges „terhektől” szabadítja meg a mozgásszervrendszert, növeli az ízületek mozgástartományát, ezzel lényegesen csökkenti illetve megelőzi a későbbi ízületi problémákat is.  A foglalkozásokon ezek a technikák elsajátíthatók és akár beintegrálhatod a mindennapjaidba.  A rendszeresen végzett nyújtás jelentősen emeli a fizikai közérzetet is. Olyan, mintha a test szabadságfoka növekedne általa, és ez a belső közérzetre is visszahat.

Miért érdemes a nyújtást különálló, komplett „edzésként” is végezni?
Mert ilyenkor elegendő idő és figyelem áll rendelkezésre a nyújtások kellő ideig és megfelelő technikával történő kivitelezésére. Ebben az esetben ez a két alapvető szempont, hogy valóban legyen hatása is a gyakorlatoknak. A külső szem és kontroll pedig segít a helyes kivitelezésben.

A rendszeresen sportolók esetében hol jelenik meg a nyújtó foglalkozások előnye?
Önbevallás alapján a rendszeresen sportolók nagy része elismeri, hogy a nyújtás eléggé elhanyagolható részét teszi ki az edzésüknek. És bár elméletben tisztában vannak a szükségességével, és az elhanyagolás következményével, idő vagy motiváció hiányában végül mégis elmarad a edzési rutinból. Pedig számtalan esetben látom, hogy pl. egy erőnléti vagy technikai edzés esetén milyen jelentős mértékű teljesítmény lenne még előhozható egy-egy testből csak az izmok rugalmasságának növelésével. Ráadásul a megrövidült izom eleve nem képes teljes munkavégzésre. Természetesen a sérülésveszély is lényegesen alacsonyabb rugalmas izomzattal és  megfelelő mozgásterjedelmű ízületekkel. A regenerációban is alapvető fontosságú a rendszeres nyújtás.

Mire számíthatsz, ha eljössz egy foglalkozásra?
A 60 perces órákon bemelegítő átmozgatást követően alapvetően statikus, hosszan és kis intenzitással kitartott pozíciókkal dolgozunk, folyamatosan figyelve a test visszajelzéseit. Ha különösen merev vagy, előfordulhat, hogy szinte erőnléti edzésnek megfelelő izzadságot termelsz az első időkben, de idővel és rendszere gyakorlással a fejlődés garantált. Segédeszközöket is használunk,  illetve alkati adottságtól függően, szükség esetén módosításokat teszünk a gyakorlatokba, mert nem mindenki számára hajtható végre egy-egy feladat azonos módon, különösen, ha sérüléssel, mozgásszervi betegséggel, esetleg egy korábbi műtéttel van dolgunk. Az óra végén pedig rövid relaxációt végzünk, ami a stresszoldó, lazító hatásán túl hihetetlenül sokat segít az általános egészséges izomtónus elérésében.

Összegezve, a nyújtás alapvető, egészségmegörző mozgásforma. A hajlékonyság, rugalmasság nem esztétikai kérdés, hanem az egészséges mozgásszervrendszer külső megnyilvánulása.


ÁRAK

Gerincjóga csoportos óra: 1.700.- Ft / fő/alkalom
Komplex nyújtás csoportos óra: 1.400.- Ft / fő/alkalom
Egyéni jógaóra (60 perc):
-egy fő 6.000.-Ft / alkalom vagy 27.000.-Ft / 5 alkalom
-két fő 8.000.- Ft / alkalom
Egyéni jógaóra gyakorló segédanyagokkal, egyéni feladatokkal: 7.000.- Ft / alkalom, 32.000.- Ft / 5 alkalom